FAQ

Veelgestelde vragen

Bij Bonova hebben we inmiddels meer dan 10 jaar ervaring in WordPress, design en online marketing. Graag delen we onze kennis in deze handige FAQ. Vind je het antwoord niet op je vraag? Aarzel niet ons te contacten!
1Hoe belangrijk is een responsive design?
Smartphones zijn de meest gebruikte technologie ter wereld. De meeste van uw prospecten brengen het grootste deel van hun tijd door met een smartphone in de hand. Online marketing richt zich op mobiele strategieën zoals pushberichten, mobiele toepassingen en mobiele websites. Een merk dat mobiele marketing negeert, is gedoemd.
2Hoe lang neemt de ontwikkeling van mijn website in beslag?
Een eenduidig antwoord kunnen we hier helaas niet op geven, aangezien dit steeds afhangt van de grootte van het project, de deadline, de drukte, de complexiteit en nog een heleboel andere factoren. Ook specifieke functionaliteiten zoals meerdere talen, e-commerce functionaliteit, … hebben een invloed op de duur van de programmatiefase. Voor kleinere projecten rekenen we een 3-4 weken, voor middelgrote 4-6 weken en grotere projecten 6+ weken. Na de programmatiefase wordt de website doorgestuurd zodat je deze al een eerste keer kan bekijken. We nodigen je dan ook meteen uit voor een meeting waarbij we stap voor stap uitleggen hoe je de website kan aanpassen, invullen en beheren.
3Wat is een template website?
Bij een template website starten wij vanuit een bestaand ontwerp. Dit biedt als voordeel dat we reeds beschikken over een frame waar rond de website kan worden opgebouwd. Dit brengt echter wel beperkingen mee inzake design en development.
4Welk platform gebruiken jullie om de website te ontwikkelen?
Onze websites worden steeds ontwikkeld in het open-source Content Management Systeem (CMS) WordPress. Voor zeer grote projecten maken we ook gebruik van het open-source-PHP-framework Laravel.
5Hoe kan ik feedback doorgeven tijdens en na de ontwikkeling?
Er zijn verschillende manieren om feedback door te geven. Tijdens de programmatiefase werkt het iets vlotter om per mail vragen of opmerkingen door te sturen. Ook een Word-document, eventueel aangevuld met screenshots of andere bestanden, kunnen helpen om deze feedback mee te geven. Van zodra de website opgeleverd is en we kort samen hebben gezeten om te overlopen hoe je de website zelf kan aanpassen, introduceren we een feedback tool. Hiermee kan je makkelijk opmerkingen toevoegen aan de opgeleverde website in jouw eigen browser. Dit laat ons toe om meteen te zien over welke elementen het gaat en om deze feedback op een centrale plaats te beheren en verwerken. Na de lancering van jouw website kan je uiteraard ook nog steeds bij ons terecht met jouw feedback.
6Kan ik zelf mijn website onderhouden?
Tuurlijk. Net als je ook jouw eigen auto kan onderhouden. Juist ja. Indien je geen idee hebt hoe dit moet laat je dit best over aan professionals. Vraag ons gerust naar onze verschillende formules om ervoor te zorgen dat je iedere nacht op twee oren kan slapen terwijl jouw website keurig online blijft.

ONZE AANPAK

Dit is hoe we het doen


Hoe we samenwerken Het ene project is het andere niet. We bekijken dan ook samen welke aanpak zich voor jouw situatie leent. Zo werken we bij langlopende projecten veelal volledig Scrum en stellen we een eigen ontwikkelteam samen. Bij middellange en korte opdrachten werken we deels Scrum of Kanban. Is er behoefte aan meer zekerheid? Dan specificeren we de hele opdracht vooraf.

De techniek waar wij voor kiezen: wij geloven erin dat specialisme leidt tot hogere kwaliteit software. Aan de achterkant werken wij dan ook uitsluitend met PHP en Laravel. Aan de voorkant werken we o.a. met Vue.js, Javascript en HTML/CSS.

 
BLIJF OP DE HOOGTE

Nieuwsbrief


    Buy now